Logo Pszczelarz Kozacki PASIEKA Tadeusz Kozak. Miody i produkty pszczele

Menu Pokaż/schowaj menu

Jak rozpoznać prawdziwy miód

Bardzo często zdarza się, że planując zakup miodu stajemy przed dylematem; jaki miód wybrać i gdzie go kupić aby był to miód prawdziwy i naturalny. Zastanawiamy się czy kupić miód w sklepie a może na targowisku lub u znajomego pszczelarza. Bez wątpienia wybór nie jest łatwy gdyż miód zafałszowany nie jest już tak wartościowym produktem a jego walory zdrowotne są znikome. Łatwo więc kupić przysłowiowego kota w worku.

O ile odróżnienie miodu naturalnego od sztucznego jest dość proste- można to zrobić organoleptycznie, to odróżnienie miodu zafałszowanego albo o obniżonych parametrach od miodu prawdziwego jest już bardzo trudne.

Mamieni jesteśmy przez „internetowych znawców” i „testerów” prostymi metodami, pozwalającymi odróżnić prawdziwy miód np. test ołówka, test łyżki miodu w wodzie, jednak niemożliwe jest wykonanie tej próby w momencie zakupu a poza tym metody te nie mają absolutnie żadnego pokrycia w badaniach naukowych potwierdzjących jakość miodu.

Wśród klientów częste są opinie, że prawdziwy miód to ten kupiony na lokalnym targowisku lub u znajomego pszczelarza. Oczywiście są pszczelarze z wieloletnim doświadczeniem, wiedzą z zakresu pszczelarstwa. Nawet jeżeli pszczelarze są pewni, że na plantacjach, sadach w okolicy ich pasiek nie stosowano oprysków to jednak  nie są w stanie określić jakościowych parametrów miodu.

Niewielu klientów wie, że istnieje polska norma na miód( PN-88/A-77626), która określa szereg parametrów jakościowych miodu takich jak: zawartość wody, fruktozy, glukozy, sacharozy obecność antybiotyków itd. Jakościowe parametry miodu z Pszczelarza Kozackiego, który trafia na sklepowe półki bada się w nowoczesnym wewnętrznym laboratorium oraz dodatkowo potwierdza wyniki w akredytowanych jednostkach badawczych. Jesteśmy pewni naszych produktów i gwarantujemy ich jakość. Na wymagającym rynku poza konkurencją nad jakością czuwają jeszcze instytucje państwowe. Zachęcamy do przemyślanych decyzji zakupowych.